A weboldalunk teljesítményét tekintve nagyon sok múlik az üzemeltető cég szolgáltatásainak minőségén. Nem elég csak elindítani egy weboldalt, azt jól kell tudni üzemeltetni is.
Az ok egyszerű: a Google-ben az emberek kevesebb, mint 10%-a nézi meg a második oldal találatait, a harmadik lapra pedig még ennyi se kattint. Amelyik weboldal nincs az első lapon, az jó eséllyel tizedannyi látogatót se fog kapni.
A weboldalak optimalizálása létfontosságú egy vállalkozás számára
A vállalkozások számára tehát kiemelten fontos az optimalizált weboldal. Ráadásul manapság több olyan paramétert kell figyelembe venni, ami nem az ügyfél felelőssége, amikor egy weblap teljesítményét akarjuk javítani.
A sebesség a szolgáltatótól is függ
Minden szolgáltató cég különböző csomagokat ajánl, különböző áron. Általában, mint a sima internetszolgáltatóknál, minden csomaghoz garantálnak egy bizonyos sebességet.
A jó marketinggel rendelkező cégek, korlátlan sebességet ajánlanak, természetesen az más kérdés, hogy mennyire tudják betartani ezt. A Google méri az oldalak letöltési sebességét és ez az egyik tényező, ami számít a keresési előresorolásnál.
Aki a Servergardennél bérel magának webtárhelyet, biztos lehet benne, hogy magyar és nemzetközi szinten is kiemelkedő sebességű tárhellyel rendelkezhet!
A másik, ami alapvetően elvárt egy weboldaltól manapság és a sebességi tényezőt is javítja, az a TLS alapú biztonsági tanúsítvány (amikor a böngészőben a címsor https-sel kezdődik).
A szerver elérhetősége is meghatározza a sebességet
A Google (és egyébként más motorok is, mint a duckduckgo, a Bing vagy a Yahoo) azt is vizsgálja, hogy egy szerver egy napon, egy héten, hónapban és évben mennyi ideig elérhető.
Ha a szerveren vannak kimaradások, akkor az hátráltató tényező a keresési ranglistán. Persze kevés az a cég, amely az év 365 napján kimaradás mentesen képes üzemelni, de vannak ilyen szempontból jobb és rosszabb szolgáltatók. A 97-98%-os üzemelés normálisnak számít, és 95% alatt érdemes váltani.
Biztonság mindenek előtt
A biztonság felelősségén közösen osztozik szolgáltató és a weblap tulajdonosa. Itt ismét felhívjuk a figyelmet a megfelelő TLS tanúsítványok beszerzésére, amiket szerver oldalon kell elhelyezni, de nem a szolgáltató felelőssége, hanem a weboldal tulajdonosáé!
Az viszont, hogy milyen operációs rendszer alól fut egy adott szerver és az rendelkezik-e naprakészen az aktuális frissítésekkel pedig általában a szolgáltató felelőssége, de vannak olyan szerződések, ahol az ügyfél kiköti, hogy milyen szerverről üzemeljen a weboldala.
De gyakoribb, hogy nincs, az ügyfél annyit tud csupán, hogy Windows vagy Linux szervert vett-e. Ilyenkor egyértelműen a szolgáltató felelőssége és az ügyfél ritkán lát rá az oldal motorja mögötti operációs rendszerre.
Földrajzi lokáció
Nyilvánvalóan nagyon fontos a keresési eredményeknél a földrajzi hely, amit az IP cím határoz meg egy weboldalnál. Biztos, hogy egy helyi vállalkozás sem akarja, hogy a világ másik feléről érkezzen a legtöbb letöltési statisztika, hiszen az számára nem releváns és nem a vevői célcsoport része.
Ezért tehát talán az a legjobb, ha országon belüli hoszting szolgáltatást választanak a helyi vállalkozások, mert ez is növeli az oldal sebességét és javítja a releváns letöltések számát.
Nemzetközi szervezeteknél, nagyobb cégeknél és exportra felépített webshopoknál természetesen más a helyzet.