Ingyenes apróhirdetések iránt érdeklődve legtöbben azonnal az OLX-re és a Jófogásra szoktunk kattintani. A két népszerű portál évente mintegy másfél milliárdot költött a reklámra, ismertségükhöz és kedveltségükhöz tehát kétség sem férhet. A Jófogást a norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata indította 2010-ben, a nála is népszerűbb OLX pedig az Allegro Group üzemeltetésében működik. Ez utóbbi jelenlegi nevét 2014-ben kapta, akkor az Apródot váltotta fel. Azt azonban kevesen gondolták, hogy a Schibsted felvásárolja majd az OLX-et.
A felvásárlásban a jogi segítséget a Lakatos Köves fúziós (M&A) tanácsadói segítették, akik több szakterületen is kimagasló szakértelemmel és jelentős tapasztalattal rendelkeznek. S hogy mi várható a jövőben a hirdetési rendszert illetően? Az ingyenesen nyújtott szolgáltatások hosszú távon nyilvánvalóan nem kifizetődőek, így nagy valószínűséggel a jövőben átalakulnak majd a hirdetési lehetőség feltételei.
Egyes szakemberek úgy vélik, hogy az OLX felhasználóit a Jófogásra irányítják majd át, és egy idő után az OLX nem lesz elérhető. A jelenlegi helyzet szerint az OLX-en teljesen ingyenesen lehet hirdetni, ráadásul korlátlan számban meg is hosszabbítható a hirdetés. Várhatóan a jövőben ez egészen másként fog alakulni annak érdekében, hogy a hosszú ideig tartó reklámhadjárat jelentette költségek behozhatóak legyenek. További kérdést vet fel, hogy az OLX munkavállalóira milyen sors vár. Elméletileg a Jófogás keretein belül lesz lehetőségük elhelyezkedni, ez azonban egyelőre a jövő zenéje.