Minden forgalmas belvárosi utcában van egy kirakat, melyben először konyha bútorok voltak kirakva, majd pizzéria lett, aztán fél év múlva optika üzlet végül egy év múlva üresen áll ismét. Természetfeletti erők lehetnek az oka ennek? Vagy a tulajdonosának egyszerűen pocsék az üzleti érzéke?
Sziklaszilárd ötletünk van. De honnan tudhatjuk, hogy az új üzleti ötlet olyan jó? Először is a legfontosabb, hogy piackutatást végezzünk.
Alakítsunk ki egy jó üzleti tervet. Tervezzünk meg mindent. Ha van már egy másik szendvics bolt nem messze, akkor ne várjuk, hogy az értékesítés jóval magasabb lesz. Akkor még alacsonyabb lesz az elején.
Az egyik leggyakoribb hiba, hogy nincs elegendő indulási pénze a vállalkozásoknak. És ez az egyik ok, hogy hamar tönkremennek. Legyen elegendő pénzünk, hisz sosem indul az elején simán, mindig kell annyi összeg, hogy normálisan beinduljon a vállalkozás.
Az is gyakori hiba, hogy túl alacsony árakkal indul a vállalkozás. Ez a stratégia nem fog működni. Vannak persze nagy vállalatok, melyek spórolni tudnak a beszerzésen. Nekik alacsonyak az áraik, mivel kizárólagos szerződésük van egy beszállítóval. De mi nem vagyunk még ilyen szerencsések, mivel kezdő vállalkozásunk van, így időbe telik, míg találunk egy beszállítót.
Kell egy jó marketin terv, marketing kampány, hogy meg tudjuk hirdetni a vállalkozásunkat, és elérjünk a kiszemelt célközönségünkhöz, megszólítsuk őket, majd vásároljanak tőlünk. Legvégül a vásárlóink tovább tudják adni, tovább hirdessék.